söndag 7 juni 2015

Finlandsfärjan/Sverigebåten - Taking a cruise

Scroll down for English version!

Dags för semester. Jag har i och för sig varit mycket på gång hela våren men nu har jag en vecka sommar semester och då blir det att resa hemifrån hemåt mot Finland och Ekenäs. Först blir det stop i Åbo för frukost imorgon och sen vet jag inte vad resten av vardagarna kommande vecka kommer att föra med sig men slutet av veckan vet jag kommer vara fullbokad!

Det ska faktiskt bli skönt med semester. Jag har en längre tid nu redan inte känt mig som den bästa av arbetskompisar. Ibland inser jag att jag har för höga krav på allt och alla och då speciellt är kraven på mig själv alltid högst. Jag blir så besviken, irriterad och upprörd då jag inte hinner med eller kan göra allt jag VILL få gjort. Jag blir irriterad när det inte alltid känns som om arbetsmoralen är hög nog för mina kriterier och samtidigt har jag också min sämre och bättre dagar. Jag kan dock känna att efter att jag kom tillbaka till Sverige efter Italien så har jag inte uppnått samma standard som innan Italien. Jag klarar inte av stressen som tidigare. Jag får inget extra gjort,  speciellt hemma. Träningen har blivit totalt lidande och mitt privatliv är så gott som obefintligt i Örebro! Jag jobbar, sover, tittar på film/läser böcker eller så är jag bortrest!
I och för sig är jag ju "borttrest" nu med men jag ska få träffa så många härliga människor hemma i Finland och ladda mina batterier.

Att åka med båten mellan Finland och Sverige garanterar så gott som alltid att man träffar på någon som man känner, så även denna gång! Man kan också räkna med att på programmet är någon show med "tribute to" någon/några stora! Denna gång är det ABBA! Sen har ju damernas fotbolls vm börjat och så har jag ju en hytt också då jag kan  ju alltid passa på och gå och lägga mig vid något tillfälle. Men sysslolös är jag i alla  fall  inte!
Den obligatoriska taxfree handlingen är undanstökad, den så gott som obligatorisk  strawberry margaritan är inhandlad och lite finsk "humppa" har jag lyssnat på  också. Ja, och spelgalen som man är så blev det  lite spel spelautomaterna också.

Allting pekar mot semester och bara den inre känslan också hittar semesterkänslan så blir nog allting perfekt!

English version!

Time for a vaccation. Much has been going on this spring and I have been traveling but now it's time for a week of my summer vaccation and I' traveling away from home to get home to Finland and Ekenäs!
Of course as usual I'll be fully booked for this werk at home!  Lot's of people to meet!

I think I need this vaccation! I have for a while now not felt like the best co-worker and after Italy I feel that I'm not the same kind of workaholic as I was before and I feel nothing is up to the same standard as it was before. And that makes me sad, of course there are this better and worse days. I just think I'm not reaching the same standard as before Italy. I can't  take stress as before.
I'm not getting anything extra done on my sparetime. I work, sleep, watch movies/read books and whrn I'm not working I'm traveling, so my privet life is almost just the same as nothing when I am in Örebro. Now I'm again on my way., traveling to my hometown to charge my batteries.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar